maandag 17 november 2014

Dat was een tijd geleden.....

Een bijzondere bereiding van Tom Yam
Het was alweer een hele tijd geleden dat ik samen met een van mijn beste ex-collega's bij had gepraat en aangezien we het allebei er wel weer eens tijd voor vonden, besloten Steven en ik de daad bij het woord te voegen en weer eens lekker uit eten te gaan. Deze keer was de keuze gevallen op Ciel Bleu (die vandaag overigens weer twee sterren door Michelin toebedeelt kreeg), bovenin het Okura hotel. Het kon natuurlijk bijna niet anders dan dat we het menu du chef zouden nemen en aangezien er geen eend of lam in zat, werd dat ook de keuze. Dat betekende twee amuses, zeven gangen en daarna koffie en friandises. En ik kan niet anders zeggen dan dat het weer net zo goed was al toen ik hier een jaar of twee geleden voor het laatst was geweest. De gerechten waren echt allemaal "spot on" qua smaak en tekstuur, maar er waren ook een paar hele bijzondere presentaties.

De friandises waren fantastisch!
Zo werd er een Tom Yam opgediend, maar deze keer niet in soepvorm maar alleen met de "vaste" ingrediënten. Een bijzonder fraaie amuse, overigens! Persoonlijk was ik zelf onder de indruk van de drie bereidingen van ree, waarbij de file een dag gegaard was in een pakking van zeezout, die met hamer en borstel verwijderd werd om uiteindelijk de filet van ree zichtbaar te maken. De kaas kwam van Abraham Kef en was ook een mooie en ruime selectie. Zowel bij Steven als mij stond echter nog iets in het geheugen gegrift: na het diner kwam er toch een kar met friandises? En ja hoor, deze klassieker was nog steeds aanwezig bij Ciel Bleu (never change a winning....concept). Er as eigenlijk teveel om op te noemen en ze waren stuk voor stuk voortreffelijk! Meest in het oog springend vond ik zelf de Mondriaan bonbon, die qua uitstraling de grootste aantrekkingskracht op mij had. Ik heb heerlijk gegeten en ondanks de best stevige prijs was het echt waarde voor het geld! Steven, bedankt voor weer een super gezellige avond, snel weer doen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten