zaterdag 26 maart 2011

iPad 2

Dit waren de iPads in Haarlem.....
Vrijdag 25 maart ging om 17.00 uur de verkoop van de iPad 2 in Nederland van start. Ik had dinsdag nog even geprobeerd om een reservering voor dit apparaat te maken bij het iCenter in Haarlem, maar dat bleek uiteraard onmogelijk (ik denk dat het iCenter inmiddels al enige duizenden Euro's misgelopen is aan verkopen die ze aan mij hadden kunnen doen...). Ik speelde met de gedachten om vrijdag toch in de rij te gaan staan, hoeveel mensen zouden er nou uiteindelijk komen hiervoor in Haarlem? Maar uiteindelijk vond ik het toch teveel gehannes, ik had al de indruk dat je toch een uur of drie, vier van tevoren voor de deur moest gaan hangen en dan had ik toch andere dingen te doen. Dus besloot ik dit wonder apparaat maar gewoon via internet te bestellen en dan twee weken te wachten tot hij afgeleverd zou worden (ik had ook nog even het idee om de iPad 2 in Florida te kopen over een maand, maar ik had geen zin om nog een keer het risico bij de douane te nemen). 's Avonds zag ik een kleine reportage en zag dat er een redelijke rij was, maar niet een gigantisch (hij liep niet to Anne & Max bijvoorbeeld :-)). Ik even balen, maar vervolgens zag ik de voorraad die het iCenter gehad had (zie foto) en toen voelde ik me alweer beter: dat was echt een stapeltje van niks! En toen ik ook nog hoorde dat de 64 GB 3G versie het populairst was geweest, was ik er al helemaal zeker van dat ik de juiste keus had gemaakt. Ik wilde zeker niet weer dezelfde fout maken als in New York vorig jaar en "in a spur of the moment" toch een wifi versie kopen.

Haarlem bleek overigens niet de enige plek te zijn waar dit het geval was. Vanochtend sprak ik Edward (de vader van een van de beste vriendinnen van Jeroen), die het er wel op had gewaagd en bij de Mediamarkt op Cruquius in de rij had gewacht. Hij had een man of 75 voor zich en om 16.00 uur werd er gezegd dat je nog een onbeperkt aantal iPads mocht kopen, om 16.30 werden dat er maximaal twee en om 17.00 uur mocht je er een kopen. Nu had hij er maar een nodig, dus dat scheelde, maar na een kwartier werd er al geroepen dat wie er voor een 64GB 3G variant in de rij stond, nu pech had en kon hij onverrichte zaken weer naar huis!

Overigens begint de gekte wel toe te slaan, op  Marktplaats wordt de 16 GB wifi aangeboden voor minimaal 625 Euro, terwijl deze normaal 479 Euro kost. En ze staan er zelfs voor veel meer. Nou, dan wacht ik toch gewoon liever even een paar weekjes ipv de uitbuiters de premie te betalen. Tot die tijd houdt de originele iPad het nog wel vol :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten