zondag 13 maart 2011

Wandelen in Zweden, met beloning

Borensberg, einde van de wereld ;-)?
In Zweden is het snel weer licht! Ik werd er wakker van en ik had de indruk dat het zo ongeveer half negen moest zien, gezien de zon die onze kamer inscheen. Maar het bleek pas zes uur te zijn! Dus draaide ik me nog ene keertje om, en nog een keer, en nog een keer, en uiteindelijk stond ik om een uur of negen naast mijn mandje. Na een goed ontbijt gingen we een mooie wandeling maken in de omgeving van Borensberg. Het was een beetje fris, maar niet extreem, zeker niet omdat er ook nog een heerlijk zonnetje stond. Het was een half uur lopen naar het dorp, waar een aantal winkels nog open was, maar een ecgte shopping spre was er niet van te maken. Na een stop bij het huis van Arjan en Irene, namen we een omweg naar de herberg, wat me de kans gaf om mijn nieuwste app, Runkeeper, eens uit te proberen. Dat ging prima, mooi stukje werk om al je prestaties bij te houden voor wat betreft hardlopen (yeah, right), wandelen, hiking etc. Zeker de moeite waard om eens uit te proberen, uiteraard met de mogelijkheid om je "prestaties" op Twitter of Facebook te posten.

Na een uur lopen waren we weer op ons beginpunt terug (na de bomen die koning Gustav gepland heeft bewonderd te hebben) en werd het tijd voor de lunch. Blijkt dat de Zweden ook wel van een BBQ houden, dus in die traditie was het leuk om even wat worstjes en gehaktballetjes op de grill te gooien, plus voor de echte liefhebbers courgette met geitenkaas. Om te drinken, hadden we er Gluh bij, een non alcoholische versie van Gluhwein, het beste gedronken met een paar rozijnen erin. Dat was lekker zoet en een aanrader voor het bijkomen van de kou bij een kampvuurtje (zo koud was het niet, maar goed, bijkomen kan altijd ;-)). Een mooie beloning voor de inspanning! Onze "lunch"  was rond een uur of vier klaar, waarna een groep nog een wandeling naar de supermarkt ging maken en een andere groep thuis bleef om even rustig wat te lezen. Deze keer koos is voor de tweede, en in onze kamer pakte ik "Horus Rising" van Dan Abnett, een van de eerste Warhammer 40K boeken en zette ik een playlist uit Spotify op (een er is een aan/ uit wifi verbinding in onze kamer, dat is wel jammer, in het centrale gebouw is die overigens gewoon bijzonder goed). Zulke ontspanning hoort ook bij een weekendje weg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten