woensdag 16 maart 2011

Smulweb

Recensies van restaurants van mijn hand: tegenwoordig ook op Smulweb!
Twee van mijn grootste hobby's zijn uit eten gaan en stukjes schrijven (ik heb niet voor niets een blog :-)). Nu vind ik het altijd leuk om op mijn eigen blog verslag te doen van mijn culinaire ervaringen, maar het leek me ook wel eens aardig om in een setting waarbij de nadruk helemaal op eten ligt eens te proberen een recensie van een restaurant te schrijven die nog wat uitgebreider en in meer detail is dan wat ik op de Daily Dose schrijf. Ik heb een een paar keer Iens geprobeerd, maar daar bleek de smaak van de gemiddelde Iens bezoeker wel erg ver van die van mij af te liggen. Daardoor kwam ik op Smulweb uit, wat wat meer in mijn stijl lag en daar heb ik een paar eerste recensies op geschreven. Dat kwam me bijna op een vete met een andere bezoeker te staan (je wil niet weten wat mensen soms denken tegen elkaar te kunnen zeggen), maar uiteindelijk is die storm wel weer geluwd. De reacties waren over het algemeen zo positief, dat ik besloten heb om hier wel mee door te gaan. Wat helemaal leuk was, was dat mijn schrijfstijl ook de beheerders van Smulweb opgevallen was en dat ik gevraagd ben om als recensent voor Smulweb wat recensies te gaan schrijven (zij betalen dan de rekening van het diner in ruil voor kopij). Dat vind ik dan wel weer erg leuk om te gaan doen en uiteraard streelt het ook mijn ego (ik ben ook maar een mens). De eerste keer dat ik in deze hoedanigheid op zal treden is met een bezoek aan de nieuwe zaak van Ron Blaauw in Amsterdam. Even goed oppassen, want straks word ik nog voor Johannes van Dam aangezien, en dat wil echt geen enkele man!

1 opmerking: