woensdag 23 maart 2011

Ultramarines, the movie

Feest der herkenning, maar uiteindelijk gewoon slecht
Het is al even geleden, maar twee weken geleden was Ans een avondje weg. Hoewel ik dan natuurlijk 201 dingen kan bedenken om te doen als de kinders te bed zijn (waarvan er een flink aantal met werk te maken hebben), besloot ik eens een film te kijken die ik al een tijdje op de plank had liggen. Het betrof de Ultramarines film. Een animatiefilm die zich afspeelt in het Warhammer 40K universum. Dat sprak mij wel aan, want enerzijds heb ik vroeger veel wargames gespeeld hiermee, anderzijds heb ik nu nog steeds Dawn of War II op mijn PC staan dat zich in dezelfde omgeving afspeelt. En natuurlijk is neef Joost tegenwoordig een groot fan. De film duurt iets van 75 minuten. Maar ik kan niet zeggen dat het 75 minuten plezier is. Sterker nog: het ziet er mooi uit hoor, maar het verhaal is wel magerder dan mager en ongeveer alle "scherpe plot wendingen" zie je ongeveer een kilometer van tevoren aankomen. Misschien komt het omdat ik net even teveel van dit soort B verhalen ooit gezien of gelezen hebben in goedkope space opera boeken, maar ik heb er niet veel voldoening uit kunnen halen. Ja, leuk om de verschillende figuren als space marines, chaos marines, librarians, apothecaries etc te zien, maar daar blijft het ook wel bij. De echte hardcore WH 40K zal dit in zijn kast houden, ieder ander kan zijn tijd beter investeren (lees dan maar een WH 40K boek, bv Horus Rising). Not highly recommended.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten