woensdag 19 oktober 2011

Intelligensia Coffee

Baarden maken je slim, denk ik....
Toen we gisteren na onze wnadelingen terug liepen naar het hotel hadden we trek in koffie. Ik zag de Starbucks al opduiken en had mijn zinnen op een Vanilla Latte gezet, maar Ans had andere gedachten. Die wilde namelijk koffie halen bij Intelligentsia Coffee. Schoorvoetend ging ik mee, want voor je vrouw heb je natuurlijk alles over. De zaak was wel leuk, met name het feit dat de koffie op een bepaald soort apparaat gezet werd, inclusief het opschenken op filter zag er wel leuk uit. Wat mij echter ook opviel was dat van de vijf jongens die de koffie zetten, er vier allemaal erg op elkaar leken, inclusief vieze, onverzorgde baarden (de vijfde was een homofiele Afro American, die zijn haar mooi blond had laten maken). Ik haak dan al snel af. En de discussies die ik hoorde gingen grotendeels ook over de zin van het leven en welke plek koffie daar dan in kon spelen. Dan haak ik nog sneller af. Hoewel de koffie best goed was, was het geen Starbucks en vind ik die 10 keer lekkerder. Ans was echter helemaal met haar hoofd in de wolken, want dit was tenminste echte goede en lekkere koffie en niet dat prutje van Starbucks. Ik hoor hier in ieder geval een groot verschil van mening. Zo lang we in Chicago zijn en in de buurt van ons hotel koffie willen halen, denk ik dat het kan gaan gebeuren dat we twee keer in de rij moeten gaan staan om allebei ons bakkie troost te gaan halen, want ik ga het in ieder geval niet meer doen bij de jongens van intelligentsia Coffee, daarvoor heb ik denk ik niet het juiste IQ bereikt, een harde constatering, maar je kunt er maar beter eerlijk in zijn en er niet omheen draaien, anders kom je van een koude kermis thuis :-)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten