vrijdag 7 oktober 2011

Steve en de iPhone 4s of 5

Rust zacht, Steve!!
Toen ik gisteren de auto instapte zette ik de radio aan op BNR. Ik hoorde iemand praten over zijn overgang jaren geleden van Microsoft naar Apple. Om de een of andere reden schoot direct door mij heen: Steve Jobs is overleden. Met de iPhone on de hand klikte ik op de Nu.nl app en daar stond het inderdaad: de grote man van Apple was op 56 jarige leeftijd aan alvleesklierkanker. Hoewel ik nu niet kan zeggen dat ik helemaal geschokt was (als je zijn laatste keynote bekijkt, dan kun je zien dat hij zo mager was dat je al bijna door hem heen kon kijken), maar een beetje raar gevoel was het wel. Het was toch een icoon die een gigantische impact heeft gemaakt over hoe wij tegen techniek in het algemeen en computers in het bijzonder aankijken.Mijn gedachten schoten echter ook direct door naar twee dagen eerder, toen Tim Cook zijn eerste keynote als CEO van Apple gaf. Daar werd alleen de 4s als nieuwe iPhone aangekondigd en dat was eigenlijk een beetje een teleurstelling, want bijna iedereen had de hele nieuwe iPhone 5 verwacht. Maar wisten de mensen bij Apple hoe slecht het met Jobs ging? Werden zijn uren toen al afgeteld? En vond men het uiteindelijk wellicht niet gepast om, terwijl de grote inspirator op sterven lag, een heel groot feestje te maken wat toch met een iPhone 5 gepaard ging? Of was het keiharde business om niet met een introductie van iPhone 5 in de schaduw te staan van het overlijden van Jobs. Of verzin ik het allemaal en is de iPhone 5 gewoon nog niet af. We zullen het nooit weten. Feit blijft dat Steve Jobs er niet meer is (of hij heeft eenzelfde truc als Michael Jackson en Elvis Presley gedaan en zitten ze nu lekker met elkaar een biertje te drinken) en dat zal toch wel een gemis zijn voor wat betreft de verdere ontwikkelingen bij Apple.

Rust zacht, Steve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten