zondag 9 oktober 2011

Verjaardags eten

Heerlijke kreeft bij Restaurant ML
Het is inmiddels alweer twee weekjes geleden dat ik 42 ben geworden. Van mijn verjaardag had ik nog twee "tegoed"bonnen open staan. Enerzijds van Rene met wie ik altijd om de verjaardagen te vieren naar een sterrenrestaurant ga en anderzijds van Daan dat hij voor mij Duckstad Burgers ging bakken. Toevallig kwamen beide zaken dit weekend samen. Vrijdag ging ik namelijk met Rene naar Restaurant ML. Het was een bijzondere ervaring, op zijn zachtst gezegd. Het eten was bijzonder goed, daar was helemaal niets op af te dingen en het was ook erg leuk dat de kok diverse malen zijn creaties zelf uit kwam serveren en toelichten. Echter, de bediening was op van een heel andere orde. Niet onbeleefd ofzo, maar wel volstrekt niet geïnteresseerd in de gasten, onattent voor wat betreft het op- en afruimen van de tafel en op sommige moment maten ze zich ook een "leugentje om bestwil"  aan, om ons niet het tafeltje te geven wat we eigenlijk wilden. Ik vraag me af wat te doen: nog ene keer terug komen omdat het eten zo goed was en de bediening in een restaurant met een Michelin ster toch niet zo slecht kan zijn, of gewoon maar niet meer terug komen. Adviezen worden gewaardeerd. Mijn volledige recensie is overigens op Smulweb te lezen.

De burgers van Daan in het pannetje
Zaterdag was het net even wat anders. Ans had een vriendinnendag in Nijmegen, dus was het in Halfweg een mannendagje. Na 's middags naar de bioscoop te zijn geweest (na een zwaardere onderhandeling dan ik ooit bij CMG of Rabobank gedaan heb, kwamen  we uit op Sinterklaas en het raadsel van 5 december, ik kan niet anders zeggen dan dat het een echte afrader is, maar de mannen vonden het lachen) was het een mooi moment om de Duckstad Burgers te gaan eten. Daan hielp me met het verzamelen van alle ingrediënten, het snijden van de sjalotjes, uien en tomaten en het in de grill leggen van de broodjes, maar het kneden van de burgers liet hij erg graag aan mij over, want dan gingen zijn poezelige handjes vies worden (het is ook net zijn vader :-)). Maar nadat de burger 10 minuten lekker in de koekenpan hadden liggen bakken, was het daarna smikkelen geblazen. Tja, het kon natuurlijk niet wedijveren met de gerechten van Restaurant ML, maar de bediening van Daan en Jeroen en de liefde die zij erin hebben gelegd om de spullen bij elkaar te halen en de tafel te dekken compenseert dat in meer dan ruime maten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten