donderdag 20 oktober 2011

Second City

De ingang naar Second City
Iets wat me door ongeveer iedereen in Chicago werd aangeraden om te doen: bezoek Second City, het mekka van de comedy en de bakermat van de carrières van veel komieken, waaronder Bill Murray, Dan Akroyd en John Belushi. Voor alle zekerheid had ik maar kaarten gereserveerd voor de voorstelling South Side of Heaven, hoewel ik eigenlijk dacht dat dat voor een doordeweekse woensdag dat niet nodig zou zijn. Maar dat had ik mis, want de hele zaal zat hutje mutje afgeladen. We hadden zo ongeveer de beste plaatsen van de zaal. Dat werd "at the rail" genoemd, de stoelen zijn net iets hoger waardoor je uitstekend zicht hebt en je hebt een richel voor je waar eten en drinken op gezet kan worden. Wel zo relaxed. Om acht uur begon de show, eerst met een intro waarin wat mensen in de zaal geïnterviewd werden en sound bytes daaruit worden later in de voorstelling gebruikt. Een van de beste stukken is wanneer een van de acteurs een douanier speelt, die door naar iemand te kijken een heel verhaal verteld over diegene. Mensen staan verstelt wat hij allemaal weet, maar de eerst persoon blijkt gegoogled te zijn (want zijn naam stond op de gastenlijst) en naast de tweede personen was de acteur voordat de show begon gaan zitten, maar dan verkleed met pet en bril. Dat was echt heel erg goed gedaan! Maar de hele show was erg goed. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet alle grappen helemaal begreep, maar dat kwam omdat ze heel erg Amerikaans waren of zelfs helemaal gericht op Chicago. Maar wat ook wel leuk was, was juist dat we sommige Chicago grappen wel begrepen, onder andere die over de ex-burgemeester Daley. Al met al een hele grappige ervaring om dit meegemaakt te hebben, zeker om de sfeer van Chicago en de Chigacoans verder te leren kennen!

2 opmerkingen:

  1. Uit je verslag begrijp ik dat deze idd een "stukje" beter was dan onze show in Dublin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, die had zeker ook zijn charmes :-). Alleen zaten hier sowieso iets meer mensen.....

    BeantwoordenVerwijderen