zondag 8 november 2009

Dat leuke eerste jaar.......yeah right!

Zoals sommige van jullie opgevallen :-), hebben wij sinds afgelopen donderdag een mooie puppy, genaamd Reus. Vandaag was het de eerste keer dat Reus een flink stuk in de auto ging rijden. Dat vond hij niet zo heel erg leuk, drie kwartier aan elkaar heeft hij zitten blaffen, janken, huilen, schreeuwen, etc, etc. Dat was geen fijn geluid. Ongewild gingen mijn gedachten uit naar de tijd dat Daan en Jeroen ook nog baby's waren. Beide heren waren geen gemakkelijke kinderen, ze hebben heel erg veel gehuild door verschillende oorzaken. Het toeval wil, dat we een mooi boek hadden gekregen voor de eerste zwangerschap, waarvan ik de naam nooit zal vergeten. Dat is namelijk "Dat leuke eerste jaar", geschreven door de toppers Joke en Peter Fiedeldij - Dop. Daarin staat hoe geweldig het allemaal is om kinderen te hebben en dat het allemaal hartstikke leuk is in dat eerste jaar dat de kindjes zich zo lekker ontwikkelen en dat je je er vooral fijn bij moet voelen. Ik zal niet vertellen hoe vaak ik dat boek in brand hebben willen steken en dat als de schrijvers op een verkeerd moment voor mijn auto hadden gelopen ik niet de garantie zou hebben gegeven dat ik per ongeluk het rechter pedaal ingetrapt zou hebben. Mij lukte het toen zelden om mijn hoofd leeg te maken, maar vandaag mocht ik in ieder geval zien dat mijn kinderen dat nu inmiddels wel kunnen. Very Zen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten