vrijdag 20 november 2009

Sinterklaas is morgen in de stad!



Morgen is het weer zover. Waar afgelopen weekend onze goed heilig man al aankwam in Schiedam op TV en in Amsterdam, zal hij zaterdag aanleggen in de mega haven van Zwanenburg/ Halfweg. Ik heb er veel moeite in moeten steken om Daan en Jeroen uit te leggen waarom de Sint (die al dagelijks op tv is) er twee weken over doet om van het centrum van Amsterdam naar Zwanenburg te komen (Papa, als we in de auto zitten duurt dat maar een kwartier! Ja, maar het paard mag niet zoveel lopen), maar inmiddels hebben ze de schoentjes al opgezocht en die staan zaterdag zeker bij de open haart! Maar inmiddels hebben de jongens aangegeven dat ze het ook wel heel erg leuk zouden vinden als St Nicolaas weer eens een keer in persoon bij ons langs zou komen.  Tja, dan is het zoeken naar een goede hulp Sinterklaas. Nu heb ik zelf reeds ervaring in die rol en ook al met bezoeken in die hoedanigheid aan mijn eigen kinderen en neefjes en nichtje, dus na een kort overleg heb ik mezelf maar wederom beschikbaar gesteld om ook dit jaar de mijter en de staf weer te aanvaarden en zal ik op 5 december Bram van de Vlugt vervangen en als Sinterklaas optreden. Jeroen gaat het zeker niet merken, maar ik ben benieuwd hoe Daan zal reageren en of hij het door heeft. Het kost altijd wat moeite om weer verkleed en geschminkt te worden (en zeker straks onze nieuwe zwarte Piet, ik kreeg Hans niet meer zover nadat ik hem de laatste keer als Sinterklaas opdracht had gegeven om in de gordijnen te klimmen en een radslagje te doen :-)), maar we houden er weer prachtige verhalen en blije gezichtjes aan over, en dat is het vele malen waard!

1 opmerking: