zondag 15 november 2009

Gary's Deli

Deze zondag stond in het teken van een overwerk sessie. In het prachtige Zeist werkt een team top professionals onder leiding van projectmanager BK om een aantal trajecten die binnen mijn programma vallen een impuls te geven om ervoor te zorgen dat ze dit jaar nog live gaan. Zaterdag kon ik helaas zelf niet bij zijn, maar zondag gaf ik uiteraard acte de presence. Hoewel ik zelf inhoudelijk weinig toe kon voegen (mijn Java en Unix skills zijn niet meer wat ze geweest zijn :-)) vind ik dat je als programma manager leid door het goede voorbeeld te geven. Gaf mij de ruimte om onder andere wat beoordelingen te schrijven en gelukkig ook nog in het planmatige deel van zondag advies te kunnen geven of een beslissing te nemen. Om kwart over vijf keerde ik weer huiswaarts. Toen was het wat laat om naar Albert Heijn te gaan, dus na overleg met het thuisfront besloten we deze keer een avondmaaltje te maken van de beste bagels van Amsterdam (en misschien wel van nederland), namelijk die van Gary's Deli. Dus snel naar de Kinkerstraat gereden en om vijf voor zes (5 minuten voor sluitingstijd) vloog ik nog naar binnen. Gelukkig is het personeel van Gary's jong en enthousiast, dus ik werd vriendelijk begroet in plaats een zware zucht omdat er iemand net voor sluitingstijd nog een grote bestelling komt doen. Enkele van mijn collega's en vrienden die al een keer kennis hebben gemaakt met de geneugten van Gary's weten dat er eigenlijk niets slecht is in deze zaak, maar ik ben toch zelf wel een erg grote favoriet van de knoflook bagle met guacamole, tomaat, salsa en cheddar, de melted tuna en de diverse soorten muffins. Dus die gingen allemaal mee, plus een bagle cream cheese en lox (zalm, de oorspronkelijke NYC combinatie), een bagle met boter en jam (voor Jeroen natuurlijk), een couscous salade en een klein dessert (bestaande uit carrot cake, cheese cake, apple pie en een mega blueberry muffin!). En natuurlijk voor de weg terug in de auto een lekkere latte machiatto met een scheutje hazelnoot siroop (Starbucks, eat your heart out!). Dat was weer genieten thuis! Een oproep aan iedereen die in Amsterdam West aan het winkelen is (zo ligt Gary's tegenover het onovertroffen Hoogstins, voor al uw pennen en schriftjes): neem even een half uurtje de tijd om iets bij Gary's te nuttigen, lekker in de winkel, met een heerlijke koffie. Oh ja, voor de fans van Hooters: er is ook hier Free WiFi!

1 opmerking:

  1. Voor mij de sesame met guacamole, cheddar & tomaat in deze prima zaak waar je je in New York kan wanen!

    BeantwoordenVerwijderen