zondag 22 november 2009

Geen Ajax vandaag

Vanochtend was ik er helemaal klaar voor. Om 14.30 ging Ajax tegen Heerenveen spelen en dat beloofd meestal een heel leuke wedstrijd te worden. Maar doordat ik Eredivisie Live heb, moet er natuurlijk wel iets zijn om naar het stadion te gaan anders dan het live kunnen bekijken van de wedstrijd. Voor mij is dat altijd de gezelligheid om met vrienden Onno en Erik daarheen te gaan en lekker over van alles te kunnen ouwehoeren. Nu had ik gisteren al van Onno gehoord dat hij 99% zeker niet zou gaan, maar Erik is een die hard dus dan maar getwee. Alleen even voor de zekerheid controleren. Helaas geen reactie en dat ben ik niet van Erik gewend. Tot vanochtend er ineens snel achter elkaar berichten kwamen. Eerst een sms waarin Erik wel kon, en even later (paar minuten) dat het helaas niet ging lukken. Weer een paar minuten later volgende een telefoontje. Erik klonk niet al te lekker, maar dat had een leuke oorzaak deze keer, namelijk dat hij een Skoda Fabia had gewonnen op de voetbalclub (het is geen Porsche Panamara, maar je moet ergens beginnen :-)). En dat moest natuurlijk gevierd worden! Begrijp ik helemaal, dus na flinke felicitaties, kwam ik tot de conclusie dat ik alleen af zou moeten reizen. En ja, dan heb je toch heel veel andere dingen te doen, die het dan net weer aantrekkelijk genoeg maken om thuis te bllijven (even een stukje Dragon Age spelen bijvoorbeeld, of verstop-tikkertje met Daan en Jeroen). Vandaar dat ik op de bank in Halfweg getuige was van een magistrale eerste helft waarin Ajax Heerenveen echt omver blies en een paar magistrale doelpunten maakten (met name de twee goals van de Zeeuw waren fantastisch). De tweede helft ging het gas er een beetje af of in ieder geval de scherpte, waardoor het geen dubbele cijfers werden. Misschien maar beter ook, anders had ik er nog spijt van gehad dat ik toch niet gegaan was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten