dinsdag 6 november 2012

Cap Gemini: wat een slechte reclame

Wat een slechte reclame!
Zestien jaar geleden trad ik in dienst bij CMG. Een van onze grootste concurrenten toen was Cap Gemini. Inmiddels bestaat CMG al niet meer (eerst LogicaCMG, toen Logica en nu CGI), Cap Gemini nog wel. Het was altijd een geduchte tegenstander, ook van hoog kaliber en hoewel er echt strijd was, was er ook respect en had ik de professionaliteit van Cap Gemini hoog in het vaandel staan. Nu reed ik afgelopen week op de A2 rustig naar het werk toen ik een reclame op BNR hoorde over SEPA. OMdat ik daar ook anderhalf jaar aan gewerkt had spitste ik mijn oren om eens te luisteren wat erover gezegd werd. De bijna letterlijke tekst over hoe je zo een project aan moest pakken was dat je eerst een analyse moest doen, dan een plan maken en daarna dat plan echt heel goed uit moest voeren. Ik schoot in een lachstuip, want dit was zeer lastige materie tot een niveau terug gebracht wat ongeveer voor alles gold en daarmee dus ook iets is waar je niks aan hebt. Tot mijn verbazing bleek het een reclame van Cap Gemini te zijn, maar zo inhoudsloos had ik uitingen van hen nog niet eerder meegemaakt. Als dit het niveau is waar Cap Gemini naar afgedaald is, dan is het een raadsel waarom CMG inmiddels wel opgedoekt is en Cap nog steeds bestaat......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten