zaterdag 17 november 2012

Top 2000 2012

Altijd leuk, altijd lastig
Gisteren reed ik na een paar intensieve heidagen met mijn MT op weg naar Zutphen om bij Hinkje nog een paar spullen voor Ans op te halen. Omdat BNR echt suf was en Radio 1 begon te storen, kwam ik uiteindelijk op Radio 2 terecht. Daar was men net begonnen om een klein feestje te bouwen, want op dat moment werd net het startschot gegeven voor de stemming voor de platen die dit jaar de lijst van de Top 2000 gaan bezetten. De presentator begon al zelf zijn lijstje op te dreunen en er was een "prijsvraag" hoe je het beste je lijstje samen kon gaan stellen. Nu ben ik uiteindelijk tussen 16.00 en 20.30 uur onderweg geweest (leve de omwegen, wegonderbrekingen en files) en het bleef er maar over gaan. Hoewel dat misschien net weer overdreven was, leverde het wel leuke muziek op (er werden nl alleen nummers uit de top 2000 2011 gedraaid) en raakte ik toch wel een beetje geïnspireerd om ook zelf mijn keuze te maken via de website.  Die ziet er goed uit, je kunt eenvoudig keuzes maken voor 15 liedjes en het is ook mogelijk om zaken toe te voegen die nog niet in de lijst staan (waarbij ik wel denk dat dat voor jezelf een goed gevoel geeft, maar de kans dat zo een nummer erin komt is echt mega klein, tenzij een fanclub zich verenigd....). Een selectieproces voor jezelf lijkt mij overigens bijna onmogelijk, want als je 15 nummers met moeite in afweging hebt genomen en de stemknop indrukt denk je al gelijk "Oh, ik had ook wel die en die kunnen doen", maar ja, wat moet er dan weer af. Mijn selectie kun je overigens bekijken via deze link, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en hou me aanbevolen voor jullie eigen lijstjes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten