dinsdag 13 november 2012

WWE

De kaarten zijn al binnen, nu tot april wachten :-)!
Het was 1993. Het jaar dat Frank, Simon en ik naar Amerika gingen. Het jaar dat Billy Joel zijn "meest recente"  studio album (River of Dreams) uitbracht. Het jaar dat Jim Shooter weg ging bij Valiant en Defiant Comics oprichtte. Feyenoord werd landskampioen (auw) en Toronto Blue Jays wonnen de World Series. En het was het jaar dat de gladiatoren van de World Wrestling Federation voor het eerst naar Nederland kwamen! Als echte nerd volgde ik de capriolen van deze "professionele" worstelaars al jaren. Eerst keek ik met mijn zus Danielle en beste vriend van de basisschool Michel Beumer via Sky Channel (waar we gezamenlijk fans waren van de losers Ken Jugan en Rudy Diamond en ons konden opwinden over Rowdy Roddy Piper en Big John Studd) en later met Rene. Waar eerst videobanden volgetaped werden en we in de nacht opbleven om naar Wrestlemania te kijken, werd het later meer het kopen van video's en DVD's van allerlei worstel federaties, waarin de ECW de uiteindelijke favoriet werd (met Sabu, The Sandman, Tommy Dreamer, Raven en Rob van Dam als de nieuwe helden).

Maar goed, in 1993 kwam er dus een live show naar Nederland. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het is gekomen, maar ik ben er niet heen geweest, terwijl ik me nog wel herinner dat Rene en ik plannen hadden om naar Ahoy, waar de show gegeven werd, af te reizen. In de jaren daarna was er nog wel eens sprake van een nieuwe professionele worstelshow in Nederland, maar het kwam er nooit van, omdat de animo in Nederland nooit zo groot was als in bijvoorbeeld Engeland of Duitsland. Maar in 2013 komt er een nieuwe kans, want de WWE komt wederom naar Nederland, in april om precies te zijn. Een korte scan van de "card" liet zien dat John Cena de grote trekker is, maar misschien vinden we dat ook omdat dat de enige was die we kennen. Deze keer konden we kaarten gewoon via internet bestellen en aangezien die dan ook nog direct via email geleverd worden, zijn we nu de trotse bezitters van toegangsbewijzen voor de WWE Wrestlemania Revenge Tour. We zitten op rij 12, dus wellicht wordt er nog iemand bij ons de tribune in gegooid. Ik ben heel erg benieuwd!

2 opmerkingen: