maandag 26 november 2012

Red Lights

Leuk begin, daarna geen touw aan vast te knopen
Zondag vertrok ik weer eens voor een bezoek aan India. Een van de voordelen is dat je dan ook weer eens tijd hebt om een film te kijken. Nu had ik al een tijd zin om naar de film Red Lights te kijken. Sterker nog: ik had het idee om ervoor naar de bioscoop te gaan, wat uiteindelijk niet lukte, maar de film stond inmiddels wel op de Popcorn Hour om binnenkort eens te kijken. Een film over het ontmaskeren van paranormale verschijnselen met Robert DeNiro en Sigourney Weaver in de hoofdrol, dat kan immers toch niet fout gaan. Verrassing: dat kan het dus wel. Hoewel het begin nog goed was (leuke uitleg hoe een paragnost een tafel kan laten "zweven"), werd het daarna met rappe gang minder, tot op het punt dat ik echt niet meer kon volgen wat er nu uiteindelijk aan de hand was. Dat is toch wel een bijzondere ervaring, moet ik zeggen. De clou bleek uiteindelijk erin te zitten dat het grootste paragnosten talent aller tijden (DeNiro) een fraudeur blijkt te zijn, terwijl het hulpje van degene die hem probeert te ontmaskeren zelf de paranormale krachten blijkt te hebben. Op zich nog wel aardig maar voorspelbaar, maar de weg ernaartoe was echt niet te volgen, helaas. Jammer genoeg dus een teleurstelling, enige voordeel is dat ik er Ans niet mee lastig gevallen heb :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten