donderdag 22 november 2012

Stratego

Generatie gevecht op het Stratego bord!
In de reeks "Bordspellen met Daan" deze keer Stratego. In mijn jeugd heb ik veel Stratego gespeeld. Nee, sterker, ik heb heel, heel, heel erg veel Stratego gespeeld. Op de camping waar we toen vakantie "vierden" (voor de liefhebbers: Camping De Lucht nabij Renswoude), werden ieder jaar gigantische toernooien hierin gehouden en ik was er ook nog eens redelijk goed in. Maar ik heb zeker al tien jaar niet gespeeld en we hadden ook geen spel meer. Door de drang van Daan om weer bordspelen te gaan spelen kreeg ik ook weer de animo om Daan in te wijden in de magie van Stratego. Voor 35 Euro kon je een nieuw spel kopen, maar op Marktplaats stonden ze al voor 20 Euro. Helaas wilde degene waar ik het spel wilde kopen niet deugen en reageerde dus niet. Gelukkig werd dat opgelost doordat Ans vandaag in een winkel hetzelfde spel dat ik ooit had gehad kocht, voor de prijs van precies 1 Euro. Meer value for money is bijna niet te vinden! Vanavond natuurlijk de eerste confrontatie tussen vader en zoon en ik ben trots om te vertellen dat ik Daan (nog net) heb weten te verslaan. Klassiek foutje van een beginnende speler, de vlag met alleen bommen omringen en geen soldaten meer te hebben om de mineur die de bommen opruimt nog te kunnen pareren. Maar het was op het randje, ik heb de revanche wedstrijd naar mogen kunnen verplaatsen, kan ik nog een dag van mijn overwinning genieten!

2 opmerkingen: