maandag 19 november 2012

Gametime

Star Wars Monopoly
Het afgelopen weekend even een wijziging van inzicht. Daan had er zin in gekregen om in plaats van computer spelletjes te gaan spelen zijn aandacht te richten op bordspellen. Het begon met het feit dat hij graag Kolonisten van Catan van de goedheiligman wilde hebben. Daarna stortte hij zich op de stapel spellen die we in de keuken hebben staan. Het eerste spel was een potje Star Wars Monopoly, dat ik glansrijk won (maar ik kreeg de indruk dat Daan na een uur spelen er wellicht een beetje genoeg van had, omdat hij de kans om zaken te verpachten om zijn schulden te betalen niet lichtte). Daarna stapten we over naar Harry Potter Cluedo, wat helaas niet helemaal tot een goed einde kwam, omdat Daan een kaart in de keuken had laten liggen en daardoor Ans op het verkeerde been zette. Vandaag werd er vervolgd met Levensweg en afgesloten met Risk. Deze laatste kregen we uiteraard niet af (wij zijn Jeroen, Daan en ik), waardoor er een klassieke situatie uit mijn jeugd ontstond, namelijk dat het spel bleef staan en we de volgende dag verder gaan. Nu op zoek naar andere spellen, ik denk we eens gaan kijken of we een leuke, goekope versie van Stratego kunne vinden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten