woensdag 7 november 2012

Ik kon het niet laten: de iPhone 5

Toch onder de verleiding bezweken....
In januari loopt mijn telefoon abonnement af bij T-Mobile. Dat betekent dat ik inmiddels de mogelijkheid had om al een verlenging te doen. Daarin ontstond toch wat twijfel. Natuurlijk niet of ik nog een abonnement wilde (ik kan niet meer zonder en wil niet alleen een zakelijke aansluiting hebben), maar hoe je dat dan invult. Qua toestel is er maar 1 keuze voor mij, namelijk een iPhone en de 5 was net uitgekomen. Maar wat levert dat nou extra op, ik kon ook voor een goedkoper abonnement gaan via een "SIM only constructie", want de iPhone 4 die ik heb werkt nog prima en is helemaal op mij ingericht qua instellingen en apps. En het is natuurlijk veel goedkoper, dus eigenlijk de slimme en logische keus. Dus duidelijk toch.....Uhh, nee, want uiteindelijk ben ik natuurlijk gewoon gek op gadgets. En de 5 is natuurlijk ook weer een sexy apparaat. Dus toen ik TMobile na vijf keer proberen aan de lijn had (de 24 uurs economie of zelfs de 10 uurs economie is daar nog niet aangekomen, ook niet op die ontzettend gare website van ze) hadden we het eerst over het abonnement dat ik nodig had. De belminuten gingen naar een minimum, hetzelfde probeerde ik met de sms (maar onbeperkt sms is inmiddels een standaard in elk pakket), maar het onbeperkt mobiel internet gebruik moest er natuurlijk wel op. Daardoor kon de prijs met 20% naar beneden, dat was gaaf. En toen kwam de hamvraag: wilt u het daar bij laten en een nieuw toestel nemen of houdt u het bij een SIM only, want dan rekenen we de prijs verder uit.

De twijfel sloeg direct toe. Dat duurde een angstaanjagende 3.2 seconden, totdat ik me niet meer kan bedwingen en zei "doet u mij maar een nieuw toestel". Die innerlijke strijd was dus snel gestreden, uiteraard kan het niet anders dan dat ik de 64GB versie nam (want ja, die extra opslag is natuurlijk erg handig omdat de camera beter is en de foto's dus van groter formaat zijn....). Over een paar weken zal het nieuwe toestel wel afgeleverd worden en dan begint de "uitpak party". Ik kijk er stiekem toch wel naar uit!!!!

1 opmerking:

  1. Van jou als gadget man had ik uiteraard geen andere keuze verwacht. Hulde!

    BeantwoordenVerwijderen