vrijdag 23 november 2012

Foutje......bedankt

Damien uit The Omen
Nee, anders dan de titel doet vermoeden betreft het geen oude reclame van Reaal met Rijk de Gooyer. Het gaat over een gesprek dat Ans en ik hadden met de juf van Jeroen. Het gesprek ging over hoe zelfstandig Jeroen kon werken. Altijd fijn om te zien dat Jeroen op school een rustig, goed luisterend en zij  troep opruimend kind is (we dachten eerst dat ze een verslag van een ander kind had, vanuit huis herkennen we het totaal niet namelijk). Het gesprek kwam op enig moment op een aantal kinderen die de rust in de klas nog wel eens verstoren (dat is de genuanceerde versie, je kunt ook zeggen dat het kleine etters zijn die het bloed onder je nagels vandaan halen). Ik was even de naam kwijt van een van die schatjes, en na lang nadenken kwam Ans erop.

Toen Ans de naam noemde was mijn toevoeging: "Nou, dat is de verkeerde naam, ze hadden hem Damien moeten noemen!". Vervolgens stuitte ik op niet begrijpende blikken bij de juf aan de andere kant van de tafel, die ik schat midden twintig is. Ik had eenzelfde ervaring als Simon, die een meisje achter het buffet van de bioscoop uit moest leggen wie Wim Kan was, en zich toen heel oud voelde. Maar ja, bij mij ging het nog iets verder, want ik moest vertellen dat Damien het kind van de duivel was uit de klassieker The Omen. Maar hoe leg je nou op een nette en leuke manier uit op een Christelijke school dat je net een leerling vergeleken hebt met een afstammeling van Satan.....het vergde al mijn consultancy skills om dit weer enigszins recht te praten. Zal me leren mijn grote mond af en toe eens te houden.

1 opmerking:

  1. Het is maar goed dat je de titel van je blog ook uitlegt, want anders was daar ook veel onbegrip over ontstaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen