maandag 7 november 2011

B-Rock 93.7

Leuk station!!
Iedere vakantie naar de VS als ik een auto ter beschikking heb, probeer ik altijd een radiostation te vinden dat de muziek speelt waar ik graag naar luister. Dat betekent dus met name classic rock en hair metal, zoals die in de jaren 80 gemaakt werd! Dus "pour it on"  met AC/DC, Metallica, Guns n Roses, The Cult, Aerosmith, en . Mijn favoriet was altijd 94WYSP, maar die werd uiteindelijk buiten de USA uit de lucht gehaald (niemand begrijpt waarom, maar goed.....). Nu gaan we in mei naar het diepe zuiden, dus deed ik eens een kleine verkenning van de regio en kwam uit bij een radio station dat uitzend vanuit Upper Cumberland en dat ligt in.....Tennessee, waar ook Memphis en Nashville liggen! Nu staat deze regio toch meer bekend om zijn country and western achtergrond (jaja, country & western, zoals bevestigd in The Blues Brothers, zie hier voor het bewijs), dus hoe goed kan een hardrock kanaal dan zijn. Nou, om eerlijk te zijn: best goed! Het betreft hier om precies te zijn B-Rock 93.7, waar ik inmiddels al een flink aantal uurtjes naar geluisterd heb. Van klassieke hardrock tot NWOBHM, van grunge tot thrash metal en van hardcore tot punkrock, ze draaien het allemaal. Gelukkig worden de super Amerikaanse commercials tot een minimum beperkt (hoewel ik het nu wel weet hoe ik in Tennessee goedkoop aan een Buick kan komen, dat is toch informatie je ooit best eens van pas kan gaan komen, dacht ik zo!). En zoals het een hedendaagse speler die zich serieus neemt betaamd, is er in de Apple Appstore ook een app te downloaden, die het je erg makkelijk maakt om te luisteren (hoewel ik zelf via mijn Sonos systeem hem ook af kan spelen, alleen de Sonos is wat minder makkelijk mee te nemen als ik naar buiten ga). De app is uiteraard gratis, dus voor de liefhebber is het niet moeilijk om eens een poging te wagen om te kijken of B-Rock 93.7 wat voor je is. Ik denk wel dat ik het radiostation voor Tennesse 2012 al gevonden heb.

1 opmerking: