zaterdag 12 november 2011

Trotse zoon en papa

De eerste stap naar diploma A is gezet!
In tegenstelling tot Daan is Jeroen niet zo een groot zwemtalent. Tot een jaar of twee geleden had hij er zelfs helemaal geen zin in, nu vind hij het wel heerlijk om te doen (zoals bijvoorbeeld tijdens de zomervakantie) en met zijn bandjes om gaat het ook prima, maar op zwemles, nee, daar heeft hij eigenlijk helemaal geen zin in. Na de vakantie zijn we begonnen met zwemles in Hoofddorp en hoewel de eerste les best aardig ging, moest hij na een poging in het gele badje weer terug naar wit.  Dat werkte niet echt motiverend, en hij kreeg ook nog een beetje mot met een aantal van de leraressen wat niet hielp. Afgelopen vrijdag was het een flinke toer om meneer mee te krijgen naar zwemles, maar uiteindelijk ging hij met de bokkenpruik op weer in het bad. Ik zag via de videocamera in de kantine van het zwembad dat het best lekker ging. Toen ik Jeroen op ging halen aan het eind van de les lag hij nog in het water, maar toen hij mij zag, stoof hij er direct uit en kwam op me afstormen met een papier en riep hij "Papa, ik mag naar het gele badje", terwijl hij er helemaal bij stond te glunderen! Daarna rende hij weer terug naar het bad en plonsde erin. Dat gaf zowel Jeroen als mij een lekker gevoel, want met doorzetten had hij deze stap toch maar mooi gemaakt! Volgende week dus naar het gele badje, maar ik denk dat een paar privĂ© lesjes van Zwemvogel Gemma Jeroen nog sneller verder gaan helpen!

2 opmerkingen:

  1. Roep maar wanneer hij kan. Zondag ochtend 10 uur Badhoevedorp? Dan mag er zonder bandjes gezwommen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Zwaantjes geven in de kerstvakantie een turbocursus (ik heb Jochem opgegeven). Misschien mag Jeroen daar meezwemmen. 1 week in warm water. Kleine groepen en goede les. Ik dacht dat ze in de zomervakantie ook kinderen van andere zwemscholen hadden. www.zwemschooldezwaantjes.nl

    BeantwoordenVerwijderen