vrijdag 4 november 2011

Weer eens bij Gary

Bagels, cappuccino, jus d'orange, iPad en iPhone, een gouden combinatie!
Vanochtend na het naar school brengen van Daan en Jeroen had ik een enorme zin om eens buiten de deur te gaan ontbijten. Ans had haar hardloopkleren al aan, die die vertrok snel, dus ging ik er alleen op uit. Hoewel ik eerst dacht naar Anne & Max te gaan, besloot ik op het laatste moment toch om weer even naar iets Amerikaansere sferen terug te keren, en me te begeven naar de plek waar je de beste bagel van Nederland kan eten, namelijk Gary's Deli in de Kinkerstraat in Amsterdam West. Ik heb al eerder hierover geschreven en hij staat zelfs in mijn "things to do, places to be"  lijst als iets waar je gewoon geweest moet zijn. Zo op vrijdagochtend is het lekker rustig, dus na een uitgebreide bestelling van een maanzaad bagel met humus en geroosterde groenten (toasted, uiteraard), een sesamzaad bagel met cheddar, guacamole en salsa, een jus d'orange en een grote cappuccino ging ik aan een van de tafels zitten, deze keer naast twee studentes antropologie. Ja, het is Amerikaans, dus dicht op elkaar en ik kan me helaas dan niet helemaal afsluiten voor de verhalen van je buren :-).Deze twee bagels zijn wel mijn favorieten, maar vergeet ook zeker niet eens aan de melted tuna te denken, ook hemels!!!! Blijf het wel bijzonder vinden dat er bestek bij de bagel geserveerd wordt, een bagel eet je met je handen!!!!

Met je iPad erbij om de krant te lezen of wat te surfen op het web en de iPhone om in contact te blijven met mijn projectteams was het even een heerlijk relaxed uurtje om door te brengen, je wordt door de crew nooit opgejaagd en een extra bestelling van een cappuccino werd snel geserveerd. Een geweldige plek voor een ontbijt, maar ook voor de lunch of voor een snelle "bite". Ik kan maar twee dingen noemen als kritiek: ik zie Gary eigenlijk nooit meer, en de heerlijke couscous salade die men serveerde wordt niet meer gemaakt :-(. Los dat nog even op en het is helemaal perfect!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten