zaterdag 29 mei 2010

Als de kat van huis is...

Gisteren zijn Ans, Hinkje en Willie voor een paar dagen naar Londen gegaan (waar ze vandaag naar de Chelsea Flower Show geweest zijn en bijna gearresteerd werden omdat ze hun teveel gekochte kaarten buiten aan het verkopen waren :-)). Dat betekende dat ik er vandaag alleen voorstond in de huishouding. 's Ochtends gingen de kinderen naar school, maar om half negen stond Herman voor de deur en tien minuten later was Gerrit de tuinman er ook. Tijd om verder te gaan met de verbouwing van de tuin: diverse bomen werden gerooid, evenals rozenstruiken, er werden fruitbomen geplant en een gigantische brok beton werd verwijderd. Dat nam de hele dag wel in beslag. Om 12 uur moest ik Daan en Jeroen ophalen. De heren wilde graag dat hun vriendinnen Anke en Anna Sofie kwamen spelen, maar vanwege pianoles lukte dat niet. Maar geen nood, we zouden bij het pannekoeken pavilioen in Cruquius gaan eten en wellicht wilden de dames mee. Nou, dat wilden ze wel. Dus om 16.30 uur werden de meiden gebracht en gingen we weg. En eerlijk is eerlijk: er werd genoten. Daan had een saté, ik een tonijnsalade en de andere drie......een prinsessenpannekoek! Zoals gebruikelijk stonden we anderhalf uur later weer buiten (de omloopsnelheid is er hoog), maar ze hebben zich bijzonder goed vermaakt, ook in de speeltuin buiten. Ik moest Anke nog even zoeken (die was opeens naar de speelplek binnen verhuisd, even een moeilijk momentje) en om half acht was iedereen weer thuis. Rustig de kinderen voorgelezen (Griezelbus 5) en naar bed gebracht en daarna de fan-tas-tische film Solomon Kane (je moet wel een echte fan zijn om die uit te zitten), daarmee wilde ik Ans niet belasten. Als afsluiter de uitslag van X-Factor (dag Donny...) en terwijl ik dit schrijf hoor ik dat Netwerk ene blunder heeft gemaakt met de berekening van het VVD programma. Ik denk nu: tijd om naar bed te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten