zondag 9 mei 2010

La vita e bella

Heeft u dat nou ook? Altijd als ik op vakantie ben denk ik: "goh, het zou toch zo leuk zijn om de taal te kunnen spreken om nog puurder te kunnen genieten van het land". Ik heb dat bijna altijd, maar na een week of zo ebt dat altijd weer weg, bedenk ik me dat het tijd gaat kosten die ik eigenlijk niet heb en ga ik weer over tot de orde van de dag. Nu heb ik het geluk dat mijn top drie vakantie landen de VS, Engeland en Zuid Afrika zijn en ik een redelijk mondje Engels praat :-). Maar kort daarop (of misschien zelfs wel gedeeld derde) volgt Italië en ook Frankrijk en Spanje kan ik wel waarderen. Nu wil het lot dat ik 1/8 Italiaanse bloed door de aderen heb stromen (vandaar ook mijn vurige temperament en opgewonden persoonlijkheid ;-)) en dat ik zojuist naar Rome ben geweest waar ik dit gevoel weer kreeg.  En  nu heb ik besloten om de stoute schoenen toch maar eens aan te trekken. vanaf 22 september (een dag na mijn 41ste verjaardag) ga ik terug de schoolbanken in en ga ik een opleiding Italiaans doen! Het inschrijfformulier is zojuist naar de Volksuniversiteit Haarlem gegaan (en per kerende post kreeg ik een bevestigingsmail, dat kan niet een formulier zijn die met het pakket Quinity gemaakt is :-)). Het zal wel weer even wennen worden om weer in een ritme van huiswerk maken te komen, maar ik wil toch een poging wagen om dit in goede banen te leiden, ik heb als streven dat als we besluiten volgend jaar op vakantie naar Italië te gaan, ik daar me redelijk kan redden! Ik werk altijd het best met een beetje druk de te behalen resultaten!

4 opmerkingen: