dinsdag 25 mei 2010

Darkspawn Chronicles

Enige tijd geleden raakte ik verslingerd aan Dragon Age: Origins. Als je van fantasy verhalen houdt (je weet wel, met elfen en dwergen, niet de fanatasie verhalen dat een project binnen tijd en budget eindigt :-) en crpg's (computer role playing games), dan is dit het spel voor jou. Na het basisverhaal (wat een laaaaaaang verhaal is), zijn er een paar kleine aanvullingen geweest en één grote (Awakenings). Vorige week werd ik verrast met het feit dat er nog een extra "hoofdstuk" uitgebracht werd, maar dan als alternatieve realiteit, je speelt namelijk de monsters ipv de "good guys". Nu ben ik altijd in om iets nieuws te proberen, dus ik ging er eens voor zitten. Gelukkig was het geen lang verhaal, want het kon mij niet bekoren. Je moet namelijk de figuren die je in het oorspronkelijke verhaal opgebouwd hebt fijn afslachten en dat voelt toch niet lekker (eigenlijk raar voor een computer figuur, but there you have it...). Daarnaast is een heel sterk onderdeel van het speel het opbouwen van de karakters van de figuren en in dit verhaal speel je hersenloze monsters, dan is er weinig op te bouwen. Dus, leuk idee Bioware om eens te proberen, maar volgende keer weer gewoon een verhaal voor de helden, aub.

1 opmerking:

  1. Benieuwd naar de bron van veel fantasy? Of het soort verhalen waar fantasyschrijvers uit putten? Daarover gaat het verhaal dat ik vandaag op mijn blog plaatste:
    http://zilvervis.wordpress.com/2010/11/17/op-reis-naar-misschien/

    BeantwoordenVerwijderen