dinsdag 4 mei 2010

Human Target

Zo af en toe komen we weer eens een leuke TV serie tegen. Zo zat ik twee weken geleden weer eens de lijsten in FTD door te kijken en daar kwam ik een bekende naam tegen: The Human Target. Nu is mijn kennis daarvan niet van een TV Serie, maar uit de comics, waar het figuur Christopher Change als een kameleon mensen beschermde of misdaden oploste. Intrigerend figuur, maar een lang lopende eigen serie is er nooit van gekomen. De laatste incarnatie was een serie op het Vertigo label van DC, maar dat werd mij echt weer te donker (zoals het overigens een goede Vertigo serie betaamd), maar dat vond ik echt niet bij het figuur passen, zoals ik hem kende. Dus ik was benieuwd hoe de TV serie het eraf zou brengen. Nou, dat viel helemaal niks tegen! De serie valt het best te omschrijven als een nieuwe versie van The Saint om misschien nog beter, een soort James Bond. Leuke verhalen (niet te moeilijk), leuke figuren met dito dialogen (met name Guerero is "one cool dude"), snelle actie en een gezonde portie humor. Daarnaast komt de comics achtergrond ook goed naar voren, want als je verwacht dat je hier heel realistische situaties voorgeschoteld krijgt, dan kom je echt bedrogen uit. Zo hangt Chris Change op een gegeven moment uit het landingsgestel van een vliegtuig waarin ieder normaal mens door de luchtdruk weggezogen zou worden, maar Chris blijft met één hand aan het wiel hangen en klimt gewoon weer rustig naar binnen. Als je je aan dit soort zaken stoort moet je zeker niet gaan kijken, maar mocht je dat geen belemmering vinden, dan is Human Target echt een leuke serie waar je gerust 40 minuten per aflevering voor uit wil trekken. Dat is dan zeker geen verspilde moeite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten