zondag 23 mei 2010

Computer maleur

I love my VAIO Laptop! In een jaar tijd heeft hij diverse tuningsrondes doorgemaakt (oa een heerlijk Solid State Drive), waardoor hij helemaal  stabiel loopt en bliksemsnel is. Hulde aan Jeroen Eveleens die dit advies mij gegeven heeft deze aan te schaffen en steeds dat extra stapje gerealiseerd heeft. Afgelopen vrijdag gebeurde er even iets vreemds. Plotseling kreeg ik een melding dat mijn versie van windows "misschien wel illegaal kon zijn". Dat is heel erg raar, want ik laat altijd mijn computers inrollen door PC-Depot en die zorgen altijd voor legale software. Een kort onderzoek leerde dat de "proef licentie" waar Windows 7 bij mij kennelijk nog draaide (raar, want ik dacht dat bij de vorige revisie hij officieel gemaakt was) verlopen was. Dat was vervelend, want die melding dook te pas en te onpas op en daar werd ik wel een beetje gallisch van. Dus na een kort overleg besloot ik ipv de VAIO Windows 7 upgrade (die een paar weken onderweg zou zijn), een paar Euro extra te spenderen om snel er vanaf te zijn. Zaterdagochtend bracht ik mij VAIO naar PC-Depot en daarmee leek alles opgelost te zijn. Echter, ik kreeg diverse telefoontjes en toen ik om vier uur binnenliep dacht ik de laptop gelijk mee te nemen. Helaas bleek men nog bezig te zijn en na 20 minuten bleken er nog diverse issues te zijn. Gelukkig is de service dan zo goed, dat Jeroen in de vooravond de laptop persoonlijk nog langs kwam brengen. Dat is helemaal top! Er zou nog één dingetje zijn, namelijk de VAIO short keys, maar die gebruik ik toch amper. Jammer genoeg kon ik er niet echt van genieten, want net na het opstarten kreeg ik fout op fout. Sommfige niet zo heel erg, anderen wel super vervelend (zoals bijvoorbeeld de interne SD kaartlezer, een door mij veelgebruikte feature om foto's te uploaden). Ik heb zelf al een halve dag erin zitten om veel van de issues te herstellen, maar helaas zitten er ook nog een flink aantal in, wat de stabiliteit niet ten goede komt. Zelf maar  even een vragenlijstje naar Sony gestuurd om te kijken of zij antwoorden hebben, maar ik hoop eigenlijk dat de issues gewoon via de normale weg met de manne van PC-Depot opgelost worden.

1 opmerking: