maandag 10 mei 2010

Global entry

Vorige week was het tijd voor een bezoekje aan Schiphol. Niet om iemand op te halen of een vlucht te pakken, maar Ans en ik mochten naar de Privium Lounge om naast het Privium lidmaatschap ook lid te worden van het Flux programma. Hiermee kun je ook in de USA de lange rijen bij de paspoort controle vermijden. In tegenstelling tot Schiphol waar dit op iris herkenning gaat, gebruikt het Flux programma een traditionelere manier, namelijk herkenning van vingerafdrukken. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk blijf van de Privium mensen, want ook deze keer werden we weer helemaal op tijd geholpen, op een keurige manier te woord gestaan en konden we van een lekker vers glaasje jus d'orange en een croissant genieten. De vertegenwoordiger van de Amerikaanse marechaussee bleek ook een bijzonder aardige kerel te zijn, die me zelfs een stroopwafel aanbood (meestal is dat toch andersom in Nederland :-)). Het enige fysiek zichtbare is nu een sticker mer CBP in mijn paspoort, maar ik ben er blij mee dat met die sticker en mijn vingers van mijn rechterhand ik de rijen op JFK kan vermijden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten