maandag 4 maart 2013

Arrow

Leuke serie als je de DC comic kent
Ik kwam afgelopen week weer eens een nieuwe serie tegen. Nou ja, nieuw...voor mij dan. Het betrof de serie "Arrow". Ik zag de naam en was wat geïntrigeerd, want ik had vroeger met veel plezier een comic gelezen die Green Arrow heette (met name de versies van Neal Adams en Mike Grell). Het zou toch niet.....maar jawel hoor, het bleek een TV bewerking van deze comic serie te zijn. Wat is de basis: een playboy samen met zijn vader en een paar andere op een schip, het schip vergaat, vader en zoon overleven het, vader vertelt zoon een aantal geheimen voordat hij zichzelf door het hoofd schiet, zoon spoelt aan op "onbewoond" eiland en wordt na vijf jaar weer terug gevonden. In die vijf jaar is er veel met hem gebeurd waardoor hij een ultieme vechtmachine is geworden met als voorkeurswapen pijl en boog. En zijn missie is om zijn vader te wreken op velen die hem onrecht hebben aangedaan. Uiteraard speelt er veel omheen, maar dat is veel leuker om zelf te kijken. Ook zonder de achtergrond van de comic serie te weten, is dit een heel aardige serie, maar als je die verhalen wel kent, is het des te leuker om hiernaar te kijken, want dan is het een feest der herkenning of je roept al snel "nee, dat klopt niet, zo was het niet in de comic" :-). Hoe dan ook, voor de liefhebber van actie series een aanrader!

2 opmerkingen:

  1. pijn en boog ;-)
    Maar ik ga wel kijken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de taalpuristen onder ons, heb ik de pijn in een pijl veranderd, zo ben ik dan ook wel weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen