maandag 25 maart 2013

Chipknip, au revoir

Chipknip kwam, zag en......verloor
Deze week weer de melding van een betaalmiddel dat eruit gaat. In 1995 werd de elektronische portemonnee Chipknip geïntroduceerd als alternatief voor pinnen, maar uiteindelijk werd het betaalmiddel voornamelijk gebruikt in parkeergarages en in bedrijfskantines van (middel)grote bedrijven. Een van mijn eerste onderzoeken die ik deed toen ik bij een van mijn eerdere werkgevers in dienst was (CMG) was een strategie uitwerken hoe dit nieuwe middel het best getest kon worden. Op die manier heb ik er nog wel een speciale band mee, maar uiteindelijk heb ook ik de Chipknip niet heel erg veelvuldig gebruikt. Nu het pinnen zoveel sneller is geworden dan toen en het het betalen met je mobiele telefoon steeds meer een vaart begint te nemen, zijn er simpelweg teveel makkelijkere alternatieven voor de Chipknip. Je ziet het nu ook al bij Rabobank waar  veel meer mensen inmiddels mobiel betalen in plaats van de Chipknip te trekken. We hebben nog even om de laatste restjes op de chips op te maken, maar vanaf 1-1-2015 is het echt definitief over met de Chipknip. Het is niet anders, ik zal het niet missen (ondanks die herinneringen aan een pand in Hoofdorp in 1996 waar we er heel druk mee bezig waren om dit tot een mega succes te maken.....).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten