woensdag 6 maart 2013

Het begint met ambitie

Hoe ver ben ik al?
Het zal de vaste lezer van mijn blog niet ontgaan zijn, dat ik graag eens een reisje naar de Verenigde Staten maak. Iedere staat heeft toch wel zijn eigen gebruiken en eigen cultuur: je kunt New York en Los Angeles moeilijk met elkaar vergelijken. Nu spreekt de ene staat en stad meer aan dan de ander, maar iedere keer is het weer een bijzondere ervaring. Zo was ik vorig jaar echt wel wat verrast over hoe leuk het diepere Zuiden eigenlijk was. Daarom heb ik mezelf toch een doel gesteld en dat is om te proberen alle 50 staten van de Verenigde Staten te bezoeken. En dan is bezoeken er echt enigszins doorheen reizen en niet alleen het vliegveld gezien hebben. In mei voeg ik in ieder geval dan weer een staat toe, namelijk Texas. Veel van de meest voor de hand liggende plekken heb ik dan denk ik wel gehad, maar dat wil niet zeggen dat er geen prachtige andere plekken zijn, denk bijvoorbeeld maar eens aan het schoon in Utah en  Colorado. Voor de uitdagingen van Nebraska, Montana en Noord & Zuid Dakota moet ik nog wel even verder zoeken :-). De grootste uitdagingen zijn denk ik uiteindelijk Alaska en Hawaii. Alaska omdat het er KOUD is, maar daar wil ik toch nog wel een keer graag heen vanwege de wilde natuur aldaar. Hawaii is het verst weg en spreekt me het minst aan, maar wellicht komt het er toch van. Ik kan in ieder geval voor de komende jaren alvast wat reisplannen maken :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten