zaterdag 16 maart 2013

Naar de kapper

Rene krijgt een knipbeurt
De kapper is sinds lange tijd een gezamenlijk ritueel voor Rene en mij. Was het vroeger nog wel eens een echte knipbeurt, tegenwoordig is het gewoon de tondeuse met standje 1 eroverheen en klaar is Kees. Of in dit geval "klaar is Shirley". Want na eerst samen naar onze vriend Hugo in de Watergraafsmeer en onze vriendin Miranda van Nassau Kappers geweest te zijn, gaan we sinds een klein jaar naar Kapsalon Shirley. Shirley is een oude bekende van mij, want voorheen knipte ze bij Nassau Kappers (jaaaaaaaren geleden) en Ans is als vaste klant altijd met haar mee gegaan. Nadat Shirley een eigen zaak had opgezet, wilden we haar wel sponsoren als beginnend onderneemster. En dat bevalt prima. Iedere vier weken togen we weer die hele reis (5 minuten) naar Zwanenburg om even geschoren te worden en bij mij volgt er meestal ook nog even een lekkere hoofdmassage, vanwege mijn erg droge hoofdhuid. En wat ook bijzonder is: er is altijd een goede sfeer onder de klanten, want waar ik zelf normaal nooit zoveel behoefte heb om met mensen die ik niet ken een praatje aan te knopen, gebeurd dat hier bijna elke keer als we hier zijn. Zo hebben we al verhalen gehoord van een dame die met haar kind in de sloot was gevallen, hebben we een gesprek gehad met een mevrouw die gek op reizen was en als volgende bestemming naar Moskou ging en een levendige discussie met een neef van Shirley over hoe het best een Apple TV te installeren. Ik kreeg er bijna het gevoel van een oude Amerikaanse "barber" bij, waar het niet alleen om het knippen gaat, maar ook om de sociale contacten. Gezellig hoor!!

1 opmerking:

  1. En vergeet de dame niet die ons vraagt hoe het met de aanstaande Texas reis staat! (Is dat niet dezelfde als Moskou)

    BeantwoordenVerwijderen