dinsdag 4 augustus 2009

Een nieuwe gadget....voor Ans

Vanaf deze week gaat Ans stapsgewijs beginnen met haar praktijk als coach. Dan moeten de infrastructurele zaken wel goed geregeld zijn, inclusief een telefoon. En ja, dan wordt de expert (ik dus) ingeschakeld. De iPhone 3GS bleek een levertijd van meer dan 2 maanden te hebben, en aangezien vrijdag de eerste sessies zijn was dat geen optie. Dus, hup, op naar de GSM shop in Utrecht (een aanrader trouwens, want ik werd er snel en door mensen met kennis van zaken geholpen, dat heb ik in telefonie winkels eigenlijk zeer zelden meegemaakt!) en eens kijken wat ze hebben. Daar was ik snel uit. Eerst werd er een HTC aangeboden, maar om de één of andere manier heb ik iets tegen HTC. En op het moment werd er net een Nokia N97 binnen gebracht. En als verstokte oud Nokia gebruiker (alleen de iPhone kon me van dit merk afkrijgen) was de keuze natuurlijk snel gemaakt. Die moest het worden! Ik wist natuurlijk zeker dat Ans die ook zou willen (want ze wilde een telefoon waarmee ze kon bellen, en dat kan hier mee :-))).

Thuis gekomen gelijkhet apparaat uit de door gehaald en............toen kwam ik erachter dat ik de pincode verloren was. Dat was erg suf, maar gelijk naar de T-Mobile winkel met identicifcatie en ik was weer in het bezit van de code. Daarna kon ik gelijk aan de slag om het toestel eens uit te proberen en ik moet zeggen dat dit toestel wel erg in de buurt komt om mij weer terug te laten gaan naar Nokia. Uitermate strak design waarbij het scherm een stukje omhoog klapt om een qwerty toetsenbord te laten zien (niet zo goed als de blackberry, maar het typt wel 100 keer beter dan een iPhone). Een mooi redelijk groott touchscreen en overzichtelijke eerste pagina, waarbij je ook gelijk 4 snel"contacten" op kan nemen om snel te bellen of mailen, dat vond ik wel al een simpele maar mooie feature. Goede camera is gebleven (N95 had ook al 5 megapixel, en die is gebleven). De komende dagen nog veel uit te zoeken, maar dat is altijd leuk. Dat de N97 gebruikersvriendelijk en intuïteif is, wordt al bewezen door het feit dat Ans al een MMS ermee heeft kunnen sturen, dat zegt al heel veel :-).

Voor de geïnteresseerden is er op tweakers.com een review van de N97 te lezen en op youtibe kun je een demonstratie bekijken. Ik zelf zit nog een jaar aan het abonnement van mijn huidige iPhone vast, dus eens kijken wat er in die tijd nog allemaal aan mooi spul uitkomt, de iPhone 3GS is niet de vernieuwing die ik had gehoopt (wel sneller), maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Apple ook binnenkort (einde dit jaar?) nog iets nieuws op stapel heeft staan.

2 opmerkingen:

  1. De 1 phone 4GS. De eerste dode is al gevallen.

    (een Chinees(?) ontwikkelbedrijf was er een kwijtgeraakt en de verantwoordelijke manager heeft daarover zelfmoord gepleegd)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You kid me not, die neemt/ nam zijn werk serieus!!!

    BeantwoordenVerwijderen