vrijdag 28 augustus 2009

Nieuwe brievenbus

Vandaag heb ik een security maatregel uit laten voeren. Velen denken nu gelijk aan firewalls en https protocollen, maar niets van dit alles. Veel beveiliging begint veel laag bij de grondser. Het blijkt namelijk dat er vaak gefraudeerd wordt simpelweg omdat post uit de brievenbus gestolen wordt en de daders dan een soort “id-roof” doen. Nu had ik bij onze hoofdingang (wat eigenlijk de ingang is die ik zelden gebruik, maar je hebt je maar aan de tekening van het bestemmingsplan te houden…J), een prachtige groene brievenbus staan. Lekker van plastic, lelijk als de nacht en niet vergrendelbaar. Deze combinatie sprak niet aan, want het is meerdere malen voorgekomen dat ik gewoon een paar jochies voorbij zag lopen om vervolgens even te stoppen om even een kijkje in mijn post te nemen. Nou helpt een schot hagel altijd wel om het jonge gespuis van het erf af te krijgen, maar dat moet toch makkelijker kunnen!
De oplossing: een nieuwe brievenbus die op slot kan. En als we dan toch bezig zijn, ook eentje die even een stukje meer esthetisch verantwoord is. Na een lange speurtocht vinden we een fraaie zwarte, waarvan de binnenkant ook nog n hoogte verstelbaar is. Heel makkelijk als je op vakantie gaat, je zet de bodem wat lager en er kan aanzienlijk meer post in! Vandaag werd de brievenbus afgeleverd en voor de somma van 20 Euro werd hij ook nog eens even keurig waterpas geïnstalleerd. Deden ze toch snel een uur of twee over, ik kan het er niet voor doen. Vanaf vandaag staat de nieuwe brievenbus dus te blinken voor onze ingang, en ik heb al heel wat teleurgesteld kijkende plaatselijk jeugd voorbij zien schuiven! Nu alleen opletten dat er op oudejaarsavond geen vuurwerk in terecht komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten