zaterdag 8 augustus 2009

Nieuw album van Ace Frehley

Een van mijn favoriete bands uit mijn jeugd is KISS. Ik weet nog dat zowel de muziek als de make up en kostuums van de heren op mij enorm veel indruk maakten. Nu zijn de frontmannen altijd Gene Simmons en Paul Stanley geweest, maar gitarist Ace Frehley (Ace the Space of Space Ace) had bij mij toch altijd ook wel een wamr plekje in mijn hart. Na zijn initiële vertrek bij KISS heeft Ace een paar prima platen afgeleverd, bv Frehley's Comet en Trouble Walking. Deze laatst genoemde is de "meest recente" soloplaat van Ace en dateert, schrik niet, uit 1989. Na 20 jaar vind Ace het wel weer tijd voor een nieuw schijfje en dat gaat 15 september 2009 officieel het levenslicht zien (waarschijnlijk is het al eerder op internet uitgelekt....) en het heeft de naam Anomaly. Via de site van Ace zijn al diverse voorproefjes te bewonderen. Als je van klassieke hard rock houdt, dan raad ik je aan eens een bezoekje te brengen aan de site. Wat ik gehoord heb klonk mij erg goed in de oren, mn het nummer "Outer Space". Op de site van Guitar World kun je (na de reclame even geskipt te hebben) ook de hilarische commercial voor de plaat zien. Ik zal de dagen niet direct af gaan tellen (dat hoeft ook niet, op de site van Ace staat een countdown klok tot de release datum), maar deze zal ik zeker eens uitvoerig gaan beluisteren als hij uitgekomen is. Na 20 jaar voorbereiding mag het ook wel iest speciaals zijn :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten