donderdag 6 augustus 2009

"Even" een koffie

Sinds woensdag is er een Starbucks in Utrecht op het CS. Dit is na de vestigingen op Schiphol de tweede plek waar Starbucks in Nederland zit (dit jaar volgt nog een vestiging op het CS van Amsterdam). Dit in tegenstelling tot de good old US of A, waar ongeveer op elke hoek van elke staat in elk gehucht of langs iedere (snel)weg ongeveer wel een vestiging is. Ook in andere landen is Starbucks en de kartonnen koffiebekers een vast straatbeeld geworden, maar in Nederland dus nog niet (bijzonder, want de koffie wordt in de haven van Amsterdam aangevoerd en van daaruit naar de UK en Duitsland vervoerd, maar dat ter zijde...).
Starbucks is voor mij bijna een dagelijkse plek om te bezoeken als ik in de USA ben. De normale koffie is prima, maar ik ben helemaal weg van bv de white chocolate machiatto of een heerlijke frappucino! Dat is genieten!! Ik was donderdagochtend vroeg van huis gegaan en om half acht in Utrecht aangekomen voor de dagelijkse arbeid. Nou, dan maar even naar de Starbucks om een koffie te halen. Vol goede moed liep ik naar de stationshal van Utrecht CS en vond daar de locatie snel. Dat was ook niet zo moeilijk, want er stonden veel mensen buiten. Handig, dacht ik nog, men heeft buiten een loket gemaakt waar je de koffie af kunt halen, dan hoef je tenminste niet steeds naar binnen. Maar dat was verkeerd geredeneerd, je moest wel degelijk naar binnen, alleen was het er godsgruwelijk druk! er stond een rij van minimaal 50 mensen die dus van binnen door de deur naar buiten en tot in de stationshal leidde! Nu ben ik gek op een bakkie van Starbucks, maar kennelijk zijn dat nog meer mensen en die hadden hetzelfde idee gehad. Een goed begin van Starbucks in Utrecht, pech voor mij, want een half uur in de rij om een koffie te halen vond ik net even te gek. Dus helaas geen koffie voor mij. Nou ja, wel koffie natuurlijk, maar dan uit het fantastische Douwe Egberts apparaat op de Rabobank locatie op Janssoensborch. Dat is toch net effe anders......:-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten