dinsdag 18 augustus 2009

Mijn vrienden van Ziggo

Ik ben jarenlang een bijzonder tevreden gebruiker geweest van XS4ALL. Dit bedrijf heeft mij altijd een stabiele internetconnectie geleverd en ik was bijzonder tevreden met hun dinestverlening. Echter, sinds ik naar Halfweg verhuist ben, kon XS4ALL mij alleen maar het basis basis basis pakket aan diensten bieden en dat is toch wel erg magertjes. Eigenlijk was er dan maar één alternatief: internet via de kabel van Ziggo. Nu heb ik naast UPC alleen maar slechte verhalen gehoord over Ziggo, maar na een grondig onderzoek, met name bij Jeroen Eveleens van effective media en pc-depot (super service op het gebied van alle kantoor automatiserings- en internetzaken en mijn adres voor Sony Vaio apparatuur, HIGHLY RECOMMENDED) die aangaf dat Ziggo lang niet zo beroerd was als iedereen zij en dat ze al snel hun download snelheid gingen upgraden naar 50 mbit/ seconde, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en een alles in één abonnement te nemen (telefoon, televisie en het snelste internet abonnement dat men had). En eerlijk is eerlijk, de initiële installatie en aansluiting e.d. liep erg voorspoedig en na wat tunen van de tijdelijke loadbalancing tussen xs4all en ziggo account via de draytek router liep alles op dat gebied redelijk stabiel. En ging het downloaden met 25 mbit/ seconde.

Vorige week kreeg ik een pakketje. Daarin zat een nieuw modem, want het oude modem was niet bestand tegen de nieuwe snelheden die we gingen bereiken. Omzetten was simpel: kabels omzetten, modem uit, computer uitzetten, modem aan, aanmelden bij ziggo, half uurtje wachten tot de initialisatie van het moden en presto....hij ging het doen.....NOT!!!! Na drie keer dit tafreel geprobeerd te hebben was er nog geen internet verbinding. Dus maar even met de helpdesk gebeld. Nu duurde dat 10 minuten, maar wat echt verbijsterend was, was het gebrek aan kennis, kunde en algemene beschaving bij de man achter de telefoon. Hij had geen idee waar het over ging (ik moest een Motorola modem hebben, nee meneer, dat heb ik net vervangen, daarom bel ik juist) en op een gegeven moment zei de beste man "nou ja, dan is het toch u probleem, want volgens mij hebben wij alles goed gedaan, succes ermee". Nu was ik in staat om de beste man door de telefoon te trekken, maar vooruit, heb ik maar niet gedaan, dus gevraagd of er een andere "expert" was. Die was er, dus nog een keer het verhaal uitgelegd, die ging nog ene keer kijken en toen bleek er een palletje nog bij Ziggo op inactief te staan. Ja, daar moet je ook voor bellen dat staat in de brief. Uhhhh......nee hoor, dat staat er niet. Nou meneer dan moet u het nog maar eens goed lezen. 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.......nou ja, het palletje stond nu goed. Dus maar weer aanloggen, uiteraard ging dat niet, weer bellen. Heeft u het modem wel opnieuw uitgezet. JAJAJAJA. Uiteindelijk zelf maar voorgegesteld of een harde reset zou helpen. Nee, dat kon het niet zijn. Nu heb ik op mijn assessment bij CMG een score van 6 gehaald op non conformistisch gedrag (maximale score is 5) dus toch maar gedaan en wat denk je.....er was licht!!! Haleluja en Eureka, ik had weer internet. Dat was 8 uur nadat ik aan dit feest begonnen was...
Zaterdag alles heel stabiel gedraaid, dus ik helemaal blij. Echter, zondag alles wat het deed, maar geen internet. Om een heel lang verhaal kort te houden: ongeveer 7 keer met de helpdesk gebeld en gewoon niet het juiste antwoord krijgen en ook nog steeds te horen krijgen dat het aan jezelf ligt. Lekker klantgericht. Gelukkig hebben we de eerder genoemde Jeroen en die kon maandag vliegensvlug ter plaatse zijn om te constateren dat Ziggo een harde reset over de lijn had gestuurd om de router te resetten en alle Mac adressen waren daarin verdwenen, tja, dan heb je geen netwerken meer tot je beschikking. Uiteindelijk loopt alles nu weer goed, maar de moraal van dit verhaal is dat Ziggo een goed product levert, maar als er iets kapot gaat er echt BAGGER ondersteuning is, waarbij je als klant simpelweg gewoon niet serieus genomen wordt. En je merkt wel dat dat toch wel heel belangrijk is in de ervaring van het gebruik van het product. Ik denk nog met weemoed terug aan de tijd waarin ik wel eens de xs4all helpdesk belde (dat kwam haast nooit voor) en dat je pas ophing als het probleem opgelost was en ook als je zelf de gout had gemaakt, de xs4all medewerker je dat niet inwreef. Snik, those were the days!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten