donderdag 6 januari 2011

De nieuwe app store, voor de Mac

Een nieuwe App Store, nu voor de Mac!
Sinds de introductie van de iPhone en mijn eerste aanschaf daarvan (de 3GS, dus dat is nog niet eens zo lang geleden) ben ik langzaam aan een Apple addict aan het worden. Prachtige apparaten (voor de esthetisch verantwoorde mensch) en super gebruikersvriendelijk. Maar over het algemeen is het uiteindelijk natuurlijk ook de software die het succes bepaald. Daarbij is een van de unieke features de app store voor zowel iPhone als iPad. Het wachten was natuurlijk op de online winkel voor de Macs, want zo'n succes kon natuurlijk niet zonder opvolging blijven. En vandaag is die app store voor de Mac dus live gegaan. Sinds vanavond kun je door een update van het OSX de app store benaderen. En wat was de eerste applicatie die ik te zien kreeg in de store?? Angry Birds!!! Als ik die nog even download, dan heb ik dat spel echt op al mijn Apple machines staan (zullen ze onderling levels synchroniseren, hmmm......). De eerste download heb ik reeds gedaan, namelijk Aperture, en wat opvalt is dat het goedkoper is dan de software op een DVD en dat het net zo eenvoudig is als het gebruik van de app store op iPad en iPhone, alle installatie gaat gewoon als vanzelf. Wederom een goede score voor Apple! Even zorgen dat ik niet te hebberig word, want volgens mij wordt de prijs van een applicatie hoger hoe groter het apparaat wordt (iPhone -> iPad -> Macbook ;-)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten