maandag 31 januari 2011

Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien, nu ook in Amsterdam!
Een van de leukste plekjes die Ans en ik tijdens onze vorige vakantie naar New York tegen zijn gekomen was Le Pain Quotidien. In het reisverslag hebben we dat uitvoerig beschreven, met name voor het ontbijt vonden we het echt een verademing tov alle "normale" Amerikaanse diners. Wij vonden het in ieder geval geen straf om er iedere dag 20 minuten voor te lopen om hier de dagstart te kunnen doen. Enige charme werd wel verloren toen bleek dat dit eigenlijk gewoon een keten ipv een heel apart tentje was, maar aan de andere kant: het werd er niet minder door! Ik heb er nog warme herinneringen aan, bijna iedere dag, want tijdens de vakantie heb ik nog een mooie koffiekom gekocht, waar ik graag mijn latte of cappuccino uit drink.

Wat schets nu mijn verbazing? Vorige week was ik met Daan zijn werkstuk aan het maken toen ik plotseling door Ans gebeld werd, die met Jeroen naar mijn moeder was gegaan (die er overigens niet was omdat ze loads of money aan het uitgeven was op de zwarte markt in Beverwijk, maar dat terzijde). "Raad eens waar ik nu tegenaan kijk?", was de door de telefoon gestelde vraag. Nu kan ik in De Pijp veel dingen bedenken, maar geen alle bleken correct te zijn, tenminste, het bleek niet te zijn wat ze op dat moment bedoelde. Wat bleek? Sinds kort zit er op het Cornelis Troostplein nummero 4 een vestiging van Le Pain Quotidien! Dat is toch wel heel toevallig, want daar heb ik vroeger erg in de buurt gewoond! Nu is het wat uit de richting, maar ik ben wel benieuwd hoe eea zich gaat verhouden tot de versie in New York. Hmmm....vrijdag heeft Daan tot drie uur school en gaat Jeroen na de ochtend op verjaardag bij Aniek. Ik denk dat ik weet wat wij vrijdagochtend gaan doen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten