donderdag 27 januari 2011

Slecht nieuws

Vandaag ging ik er weer echt een keer voor zitten om een leuke blogpost te schrijven. Onderwerpen genoeg, van leuke nieuwe apps tot zaken die de kids mee hadden gemaakt of zelfs een New Yorkse favoriet die de oversteek naar Amsterdam had gemaakt. Nou daar gingen we......tot de telefoon ging. Het was mijn moeder die vroeg "of ik het al gehoord had". Uhh.....dat klinkt niet goed, wat zou ik al gehoord moeten hebben? Het was inderdaad slecht nieuws, bij een goede vriend van mij, die herstelt was van nier kanker was bij een reguliere controle een nieuwe tumor geconstateerd in de long. Dat lijkt niet te bestralen of via chemo aan te pakken en moet er operatief een deel van de long verwijderd worden. Dat nieuws sloeg natuurlijk in als een bom, want anderhalve maand geleden had ik mijn maat nog gesproken en toen was hij super opgewekt en voelde zich helemaal gezond. Niets wees erop dat hij weer ziek was, maar kennelijk had hij toen alweer eea onder de leden.

Hoewel ik toch nog wat verder werkte, kon ik het niet opbrengen om een vrolijke blogpost te schrijven. De emotie was te hoog en ik kon me er echt niet toe zetten om iets enthousiast te schijven. Ik kan alleen duimen dat hij er weer bovenop komt, uiteraard voor hem, maar ook voor zijn vrouw en twee kleine kinderen.....

En wat zie ik net op TV? Bij Pauw en Witteman komt een andere ex-collega in de uitzending, namelijk Peter Kapitein, die precies over dit onderwerp gaat speken. Hoe wrang kun je het krijgen.......:-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten