zondag 13 september 2009

Bijna veertig geworden is Ramsay zien

Dit weekend heb ik in besloten kring mijn 40ste verjaardag gevierd. Blijft toch bijzonder, iets te vieren wat nog niet gebeurd is, maar er waren diverse omstandigheden waarom het volgend weekend niet zou kunnen (ik ben tenslotte 21-9 jarig). Dit weekend was de viering ook in tweeën gesplitst: op zaterdag kwam de familie van mijn kant en zondag de familie van Ans. Op beide dagen was het erg gezellig, maar alles op één dag is uiteindelijk toch leuker. Ik ben wel extreem verwend! Ik heb namelijk een lang weekend naar Londen gekregen met overnachting in het Pelham Hotel in Kensington. Naast Amsterdam zijn er twee steden waar ik elk jaar op bezoek kan en er nooit genoeg van kan krijgen: dat zijn New York en Londen en in die laatste was ik al een tijdje niet geweest, dus dat is helemaal top. Maar wat het SUPERTOP maakt, is dat Ans erin is geslaagd om een reservering te bemachtigen bij Gordon Ramsay in het originele restaurant waarmee hij naam en faam heeft gemaakt!! Drie Michelin sterren bij de bekendste kok ter wereld. Naast The Fat Duck en El Bulli  was dit het restaurant dat ik altijd wilde bezoeken. Eigenlijk degene bovenaan de lijst, want Gordon schijnt hier ook zeer vaak aanwezig te zijn en dat is al een ervaring op zichzelf. Reserveren is al een uitdaging op zich, want het kan uitsluitend exact twee maanden van tevoren en alleen per telefoon. Het heeft Ans veel tijd en energie gekost. Geweldig dat het gelukt is, een prachtig cadeau en we gaan er samen heerlijk van genieten!!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Dennis, een mooi kado!
    Met je 50e maar bij elBulli lijkt me zo.
    Kan je nu al vast reserveren!
    Ik heb in het voorjaar Ferran Adria's boek gekocht (a day at elBulli ) en
    het is werkelijk een genot om te bezitten en te lezen!
    Doe mister bollocks in ieder geval de groeten als je hem treft;-)

    BeantwoordenVerwijderen