vrijdag 11 september 2009

Pakken maken de man

Ik hou van pakken. Het is niet zo dat ik in mijn vrije tijd lekker in mijn pak in de tuin ga werken, maar ik draag ze inmiddels al 15 jaar naar mijn werk en voel me er net zo comfortabel in als in mijn Riverwoods Polo en een G-Star spijkerbroek. Waar ik in het begin van mijn carriere 2 mooie confectiepakken kocht bij Berryshop op de van Woustraat in Amsterdam Zuid voor het coole bedrag van 450 gulden (jaja, ik weet het nog precies), ben ik inmiddels al enige tijd overgegaan naar maatpakken. Ik weet het, ik ben verwend en een snob op dit gebied, maar ik vind het uiteindelijk lekkerder zitten en dan betaal ik graag wat extra daarvoor. Vandaag was ik bij de Society Shop in Haarlem om mij een nieuw pak aan te laten meten. Dat blijft altijd een mooie ervaring en ik kan het echt iedereen aanraden om een keer te doen, het is een echte experience en bij Society Shop is het ook qua kleermaker laagdrempelig (wel even anders dan New Tailor nabij de PC Hooftstraat, waar ik ook enkele pakken van heb). Voor 399 Euro ben je al de man, de stof is dan ook goed, alleen niet heel erg bijzonder, maar je kunt er zeker goed mee voor de dag komen. Ik ben gegaan voor een mix van scheerwol en zijde, mooi donkerblauw met een paarse voering en paars vilt onder de kraag. Deze keer is de special dat ik paarlemoeren knopen eraan laat zetten. Nu 6 weken wachten tot het pak arriveert uit Italië. Oh ja, om toch niet met lege handen naar huis te gaan, heb ik maar twee "non iron" overhemden mee genomen. Die werken overigens echt!!!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Dennis,

    Die pakken kan een arme sloeber als ik niet betalen, maar die Non Iron overhemden klinkt me wel goed in de oren. Kun je me hier een link van sturen? (of zijn deze ook heel duur?}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 99 euro per stuk, alleen wit en blauw.

    BeantwoordenVerwijderen