dinsdag 22 september 2009

In the dutch mountains


In het kader van een gezonde geest in een gezond lichaam zijn wij kantoorslaven natuurlijk altijd op zoek naar mogelijkheden om wat lichaamsbeweging in ons dagelijks werk daar waar mogelijk een beetje in te bouwen. Nu is het wat lastig om met halters achter je PC te gaan zitten of te vergaderen terwijl je op een loopband staat om je kilometers te maken, dus wat rest er dan? Juist, als je van de ene vergadering naar de andere vergadering moet, dan pak je de trap in plaats van de lift! Om dat wat meer te stimuleren had men op de Rabobank de actie Climbing the Dutch Mountains gestart. En hoe simpel dit ook opgezet was, ik heb zelf toch heel wat vaker de trap genomen, omdat ik er op deze manier iedere keer dat ik bij de lift stond op getriggered werd en dan dacht: ach, het zijn maar drie etages, waarom zou ik daar nu voor gaan staan wachten? Nu helpt het dat ik op de bovenste etage werk en meestal dus naar beneden moet, maar "what comes up, must come down". En ik ben ook veel meer mensen in het trappenhuis tegen gekomen. Volgens mij dus een goed succes en iets wat aantoont dat je geen multi mediale campagnes nodig hebt om mensen tot actie aan te zetten, als je het maar aansprekend brengt, op het juiste moment en op de juiste plaats. jemig, het lijkt bijna wel marketing...!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten