woensdag 2 september 2009

Moleskine

Naast van gadgets hou ik ook van mooie schrijfwaren. Dat vertaalt zich enerzijds in het feit dat ik van pennen van Mont Blanc hou, maar ik heb een nog grotere fetisj voor notitie boekjes (ik ben blij dat er meerdere mensen zijn die deze afwijking delen, zoals de Omgevingen Koning Onno). Ik heb erg veel boekjes geprobeerd, waaronder bijzonder fraaie als Paper Blanc, maar uiteindelijk kom ik altijd bij het merk der merken terecht: Moleskine. Moleskine is het merk dat oa ook Hemmingway en Picasso gebruikte voor hun aantekeningen en kleine schetsen. Het is bijzonder mooi gestyled, het is chique, voorzien van kleine gadgets (een lintje om te zien waar je bent gebleven, een zakje aan de binnenkant om bv kaartjes in te stoppen en een elastiekje om het notitieboek bij elkaar te houden) en het allerbeste papier om op te schrijven. Het is dus functioneel, kwalitatief goed en esthetisch verantwoord. In mijn kruisvaart tegen de wansmaak op dit gebied heb ik al vele mensen een Moleskine cadeau gegeven en de meeste mensen die er ooit één hebben gekregen zweren er nu bij en willen niet anders meer. Nog nooit een Moleskine geprobeerd? Doe jezelf een plezier en koop er eens 1, ze zijn er in vele soorten en maten. Ik word er altijd wat hebberig van en dan koop ik zelfs voorraad als de kast nog bijna vol is. Maar ja, dan heb ik wat leuks om weg te geven :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten