vrijdag 25 september 2009

Solid State Drives zijn de shit!

Afgelopen week is mijn laptop in de revisie geweest. Ik tegenstelling tot veel van mijn vrienden bij de Rabobank (de echte experts, zo te zeggen) vind ik de Apple laptops erg mooi, maar de Sony Vaio serie nog net iets mooier. Maar het gaat natuurlijk ook om performance, en ik blijf altijd op de uitkijk om dat te kunnen tunen. Daarvoor bijgestaan door mijn steun en toeverlaat op dit  gebied, Jeroen Eveleens van PC Depot. Omdat hij toch in onderhoud moest, heb ik inmiddels WIndows 7 laten installeren. Qua functionaliteit zijn er wat leuke kleine dingen, maar niet schrikbarend, maar de snelheid van de laptop is wel enorm vergroot. Voeg daaraan toe dat ik een solid state drive erin heb laten zetten en we gaan als de spreekwoordelijke tierelier. De snelheid van het openen van applicaties en het switchen daartussen gaat echt bijzonder snel en ook zaken als het kopiëren van bestanden is immens snel. Voor de veelvuldig laptop gebruiker is dit iets waar je na enkele dagen niet meer buiten kan, want dan raak je gewoon bijzonder geïrriteerd! Mocht je een investering in je laptop willen doen, dan is dit er één die ik hoog op de lijst zou zetten, directe toegevoegde waarde!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten