zondag 20 september 2009

Lunch bij Villa Westend....doe het NIET!!

Tot nu toe heb ik bijna alleen goede recensies geschreven over restaurants en eetcafés waar ik sinds de start van mijn blog gegeten heb. Maar aan alles komt een eind, zo ook deze reeks. Vanochtend kregen Ans en ik het idee om samen met Jeroen uit lunchen te gaan (Daan was met zijn neefjes en oom Edwin naar "Walking with Dinosaurs" in Rotterdam Ahoy). Ans had een goed verhaal gehoord over "de toerist" in Spaarndam, dus reden we daarheen. Helaas is het kennelijk crisis in de toeristen branch, want het restaurant was gesloten (terwijl we op internet nog de openingstijden hadden gecontroleerd, op de terugweg was het overigens nog steeds dicht, dus daar is meer aan de hand, tijd voor nader onderzoek....ooit :-)). Maar twee kilometer verder kwamen we langs restaurant "Villa Westend". Dit is gelegen aan de Westbroekplas, aan de rand van Haarlem en Spaarnwoude, met een mooi uitzicht vanuit het restaurant op de genoemde plas. Zeker in de zomer, is dit een populair gebied om te vertoeven. Parkeergelegenheid zat en gratis ook nog, dus de eerste punten waren binnen! Ook hoe e.e.a. er van binnen uitzag was zeker niet slecht. Dus vooruit, ook nog wat tweede punten.


Helaas, dat waren ook de enige punten die gescoord werden. De kaart was erg beperkt en toen ik een citroentaart bestelde, bleek deze, na een controle van 10 minuten, er niet meer te zijn. De appeltaart die we kregen, ongeveer nog eens 20 minuten later, bleek zojuist ontdooit te zijn, maar het hart van de taart was nog ijs- en ijskoud. En als zelfs Jeroen de slagroom niet meer op wil eten is er echt iets mis.


Vervolgens moest de lunch zelf komen: een tosti voor Jeroen (jaja, dat is hoogstaand) een carpaccio salade en een kip saté. En dat duurde dus 45 minuten voordat dat gebracht werd!!! De porties waren klein, zodat we eigenlijk nog honger hadden toen we klaar waren, de sate ging vergezeld van een minuscuul klein schaaljte aardappelsalade, twee plakjes stokbrood en een flintertje kroepoek. Oh ja, en een simpele bestelling opnemen lukte de serveerster ook niet, want een cola light werd eenvoudig een gewone cola, en de tomatensap werd voor Jeroen geserveerd, terwijl die voor mij bedoelt was. En dat alles voor de fraaie prijs van 51 euro! En bij het afrekenen word je nog genegeerd door de serveerster ook.....


Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een grote tegenvaller was. Ik kan me voorstellen dat met een heerlijk zonnetje en zitten aan het water dit allemaal in een ander daglicht staat, maar zowel qua service als kwaliteit is het gewoon bagger. Ik ga er nooit meer heen en raadt echt iedereen af om hier je zuurverdiende geld te spenderen. Score: 2 uit 10.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten