zondag 6 september 2009

Guitar Hero 5.....en Van Halen!!!

Het is weer zover. Na helemaal uitgerockt te zijn met Guitar Hero: Metallica, komt op korte termijn weer een nieuw episode beschikbaar, namelijk Guitar Hero 5. Op de eigen site van Guitar Hero kun je al veel over de nieuwe features lezen. Belangrijkste is dat er 85 nieuwe nummers zijn van 83 artiesten, dus het is een mooie bloemlezing. Deze keer is er iets meer verscheidenheid gezocht in de optredens. Natuurlijk zijn er bijvoorbeeld Mötley Crew, Kiss, Nirvana (trailer hier te zien) en King Daimond die het traditionele hard rock genre vertegenwoordigen dat Guitar Hero zo populair maakte, maar deze keer zijn er ook andersoortige artiesten. Ik noem David Bowie, Duran Duran en.....Johnny Cash (over hardcore gesproken!!!). Er zijn ook nieuwe technieken en opties, maar daar mag je zelf over lezen. De echte liefhebber klikt hier nog even voor de reclame, met ene Hugh Hefner en wat figuranten....

Maar wat ik eigenlijk nog veel beter nieuws vond, was dat nu GH: Aerosmith en GH: Metallica in december (zal het iets met kerst te maken hebben) ook Guitar Hero Van Halen uitkomt!! Er zijn weinig gitaristen die ik in band beter vindt dan Eddie van Halen (zelfs vrienden als Steve Vai en Zakk Wylde niet en alle virtuozen die alleen maar ellenlange solo's aan elkaar rijgen laar ik helemaal buiten beschouwing) en de nummers van Van Halen zing ik al van jonge leeftijd af mee. Zal zeker meegespeeld hebben dat Eddie en Alex (de drummer) Nederlanders zijn. Na het zien van de trailer kan ik al bijna niet meer wachten! Wat wel erg jammer is Sammy Hagar en Michael Anthony niet deelnemen in de game (terwijl beiden een zeer belangrijke rol in de band hebben gespeeld!) en daardoor de setlist alleen maar nummer van het David Lee Roth tijdperk bevat. Misschien dat dat nog een leuke extra download kan worden voor Activision :-). Aardige opzet is ook dat je in de tegenwoordige tijd gaat beginnen (de mannen hebben kort haar) en je baant jezelf een weg terug naar de eerste platen van Van Halen met mannen met lang haar en veel te strak zittende broeken (vandaar dat Roth zo hoog kon zingen :-))).

Ik zeg: twee toppertjes voor de komende drie maanden waar we weer heerlijk op los kunnen gaan. Ik zal maar de Wii in de slaapkamer installeren, anders komt er vast strijd in de woonkamer!!

1 opmerking: