zaterdag 5 september 2009

Indiana Jones


Een van mijn favoriete films aller tijden is "Raiders of the Lost Ark". De andere drie Indiana Jones films zijn ook meer dan het bekijken waard, maar het origineel blijf ik toch echt het beste vinden. Geweldige mix van een bijzonder goed bedacht personage, actie en niet te vergeten humor! Geweldige scene waarin een huurmoordenaar uit Noord Afrika een showtje weggeeft van zijn skills met een zwaard en vervolgens Indiana gewoon zijn pistool uit de holster haalt en de man neerschiet. En nog mooier: in het vervolg (Temple of Doom), komt er wederom een man met een zwaard, Indiana Jones kijkt schalks de camera in met een blik van "wij weten wat er nu gaat gebeuren", hij grijpt naar zijn holster en.......er zit geen pistool in. Rennen!!!! Nu vraag je je af hoe ik erbij kom daar nu iets over te schrijven, maar dat heeft ermee te maken dat vorig jaar de Lego versie van Indiana Jones uitgekomen is. Inmiddels hebben Daan en Jeroen daar ongeveer 12 dozen van (ik wilde eerste schrijven dat ze alles hebben, maar er blijven maar dozen met scenes uit de films uitkomen die je dan in Lego na kunt bouwen, waarschijnlijk is het een hit, ook bij de papa's) die allemaal ooit in elkaar hebben gezeten. Gelukkig spelen ze er nog veel mee, hoewel er inmiddels wel wat wijzigingen op de oorspronkelijk gebouwde dingen (gebouwen, auto's, motoren, slagbomen etc) zijn ontstaan, je breekt nl eens wat af en je bouwt er weer eens iets aan vast. Daarnaast staat op de Nintendo DS ook Lego Indiana Jones: the original adventures, zodat ook op die manier de avonturen van onze archeoloog/avonturier nagespeeld kunnen worden. Het geeft mij in ieder geval weer eens de intentie om raiders of the lost ark weer eens te gaan bekijken. Maar ja, dat is wel een zit waar je tijd voor moet maken, maar ik heb mezelf beloofd dat dit jaar zeker nog een keer te gaan doen. Tot die tijd hou ik het even bij een korte remake, namelijk Raiders of The Lost Brick. Inderdaad, nagespeeld met Lego poppetjes dus, maar wel met wat dichterlijke vrijheden en de andere films komen er ook in terug (en wie herkent de twee lego figuurtjes aan het einde...:??).

1 opmerking: